Bardzo dobry

2024.04.28 18:00:00

Śladami zamków krzyżackich
08.06.2016 (12:39:14)
  W środę, pierwszego czerwca, dzielna grupa ponad 40 uczniów naszej szkoły, wraz z opiekunkami i panią przewodnik, ruszyła w długą podróż na północ Polski. Po prawie 6 godzinach dotarliśmy do Torunia. Tam odwiedziliśmy muzeum piernika, zobaczyliśmy piękny zabytkowy rynek oraz ruiny zamku krzyżackiego. Zmęczeni po podróży i zwiedzaniu udaliśmy się do miejsca noclegu. Tam czekały na nas kolejne atrakcje. Spanie nad stadniną koni było dla nas zaskoczeniem, ale bardzo szybko przyzwyczailiśmy się do nowych towarzyszy. Kolejnego dnia, korzystając z pięknej, słonecznej pogody, wyruszyliśmy do Sztutowa. Pospacerowaliśmy po plaży, poopalaliśmy się i naładowani pozytywną energią dotarliśmy do Malborka. Tam zwiedziliśmy największy zachowany zamek krzyżacki. Ogrom budowli zrobił na nas piorunujące wrażenie. Ostatniego dnia zobaczyliśmy zamek oraz katedrę św. Jana Ewangelisty w Kwidzynie. Niestety była to ostatnia rzecz, którą zwiedziliśmy i niechętnie udaliśmy się w podróż powrotną.
Wspaniała wycieczka na długo zostanie w naszej pamięci. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku znów wyruszymy na podbój świata. Opiekę sprawowaly: A. Siwiwaszczyk, I. Lewke, H. Sukienik

Wioletta Zazgórnik 2 LO

Wycieczka do Centrum Łączności i Informatyki w Zegrzu
08.06.2016 (09:17:48)
  W piątek 3 czerwca, uczniowie z klas informatycznych wzięli udział w wycieczce do Centrum Łączności i informatyki w Zegrzu. W tym dniu 168 żołnierzy służby przygotowawczej na potrzeby korpusu szeregowych złożyło przysięgę wojskową. Nasi uczniowie mogli po tej ceremonii mogli zobaczyć sprzęt łączności i informatyki, bazę szkoleniową, Salę Tradycji Centrum oraz poznać historię i tajniki ze świata łączności i informatyki. Na koniec wszyscy posmakowaliśmy przepysznej wojskowej grochówki. Podczas pobytu w Zegrzu mieliśmy też okazję zwiedzić przepiękną okolicę Jeziora Zegrzeńskiego. Sprzyjająca słoneczna pogoda umilił nam czas i miłą atmosferę.
Wycieczka odbyła się dzięki współpracy naszej szkoły z Fundacją Byłych Żołnierzy i Funkcjonariuszy Sił Specjalnych ,,Szturman’’.

A.Drumowicz
A.Stelmaszczyk

Erasmus i Indo-Poland
07.06.2016 (12:43:51)
 Zapraszamy na spotkanie Clubu Erasmus w dn.14.06.2016r. (wtorek), podczas długiej przerwy do sali nr 29.

Osoby zainteresowane wyjazdem do szkoły partnerskiej w Indiach zapraszamy na spotkanie w dn.8.06.2016r. podczas długiej przerwy do sali nr 29.

M. Ziaja

TeBeściaki we Wrocławiu! :) :D :)
07.06.2016 (06:37:36)

W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 3TB wraz z opiekunkami wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. Jak przystało na budowlańców  atmosfera była budująca, a do sprawy podeszliśmy profesjonalnie.
Oto nasze notatki:
1. 151-letnie Wrocławskie Zoo i całkiem nowiusieńkie Afrykanarium - na budowę zużyto łącznie 36 000 m3 betonu i 4 800 ton stali, wykopano i wywieziono 100 000 m3 ziemi. Na terenie budowy pracowało około 700 osób podczas jednej zmiany, w 3 zmianowym systemie pracy. Jest moc!
2. Starówka -  powtórka ze stylów i trendów w sztuce : romański portal, gotyckie krużganki, pierwsze dzieło renesansu na Śląsku, barokowe kaplice, malarstwo iluzjonistyczne, kamienice secesyjne. Dajemy radę, burza nam nie jest straszna!
3. Ach, te mosty i murki, czyli rejs po Odrze z przystani Kadynalskiej. Ahoj, przygodo!
4. Hostel przy starej stacji kolejowej, w którym jest szkoła baletowa - przykłady radosnej twórczości szalonych ekip remontowych. Niezapomniane wrażenia gwarantowane!
P.S. Mamy mistrzynie w robieniu jajecznicy!
5. W zabytkowym budynku Muzeum Architektury projektowaliśmy w grupach centrum miasta, na podstawie wcześniejszych zajęć z urbanistyki. Było to coś naprawdę ciekawego dla nas budowlańców!
6. Hala Stulecia - obiekt z listy UNESCO, niecodzienny pomysł + stalowe konstrukcje + żelbet = światowy sukces!
7. Architektura krajobrazu: tańczące fontanny, prawie 100-letni ogród japoński i 205-letni ogród botaniczny. Odpoczynek na świeżym powietrzu to zawsze dobry pomysł!
8. Droga do domu - można rozważyć studiowanie Budowy Dróg i Autostrad! Całkiem ciekawa sprawa!

Mamy nadzieję, że zainteresowaliśmy Was "budowlanym" spojrzeniem na Wrocław.
Każdy z nas miło wspomina ten wyjazd, popatrzcie na zdjęcia!

Izabela Król, 3TB

Uwaga.
06.06.2016 (10:16:36)
 W związku z planowanym remontem Biblioteki szkolnej, proszę do dnia 14 czerwca br. o rozliczenie się ze szystkich wypożyczonych wydawnictw.

V Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego dla gimnazjalistów - ‘’Having Fun with the Big Apple”
03.06.2016 (12:18:37)

Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego dla uczniów szkół gimnazjalnych organizowany już od kilku lat w ZSOT w Lublińcu cieszy się dużą popularnością. Jego głównym celem jest rozpowszechnianie wiedzy dotyczącej krajów anglojęzycznych, ich historii, kultury, tradycji i zwyczajów.
W tym roku uczniowie sześciu szkół powiatu popisywali się wiedzą na temat Nowego Yorku. W pierwszej części konkursu mieliśmy okazję obejrzeć piękne prezentacje o Nowym Yorku przygotowane przez uczestników, w drugiej zaś uczniowie rozwiązywali test przygotowany przez organizatorów konkursu.
Pierwsze miejsce zdobyła uczennica Gimnazjum nr 1 w Koszęcinie Katarzyna Bryś, miejsce drugie – uczennica Gimnazjum nr 1 w Lublińcu Magdalena Świtała, a miejsce trzecie - również uczeń Gimnazjum nr 1 w Lublińcu Aleksander Kopyto. Fundatorami nagród w konkursie byli Burmistrz Miasta Lublińca, Wójt Gminy Kochanowice, firma MEGADOM oraz współpracujące ze szkołą wydawnictwa Egis i Pearson Education.
Gratulujemy zwycięzcom i życzymy kolejnych sukcesów.

Organizatorki konkursu:
Olga Gerasymiv oraz Anna Giemza-Jurga

Mistrzostwa Szkoły w lekkoatletyce 2016!
03.06.2016 (09:55:16)
  W czwartek 9 czerwca o godzinie 12:30 (o ile pogoda pozwoli) planowane są Mistrzostwa Szkoły w lekkoatletyce dziewcząt i chłopców!
Konkurencje chłopcy: 60m, 1000m, skok w dal, pchnięcie kulą 5,25 kg;
-dziewczęta: 60m, 600m, skok w dal, pchnięcie kulą 3 kg, Nordic walking: "Kazikowa Złota Mila" (1609m) oraz konkurencja niespodzianka "kazikowa sztafeta mix". Będzie to zarazem jedna z ostatnich szans by "zarobić" świetne oceny z aktywności przed klasyfikacją...
Oczekujemy również na ciekawe propozycje konkurencji od Was drodzy uczniowie!
Zgłoszenia u mnie do czwartku do godz.10:50!
Zapraszamy wszystkich sympatyków lekkiej atletyki i...nie tylko!
UWAGA! W zawodach uczestniczą JEDYNIE zawodnicy, którzy zgłoszą się i wezmą udział w konkurencjach! Kibicom- dziękujemy...

Giewont zdobyty:)
02.06.2016 (08:40:38)

Klasa 1 TB pozdrawia wszystkich w Kaziku z Giewontu

Razem zbudujemy Europę
01.06.2016 (14:48:02)

Nasz projekt dla budowlańców "Razem zbudujemy Europę" zbliża się do najważniejszego etapu. Zakończyły się już zajęcia związane z przygotowaniem językowym i zawodowym. Grupa 20 uczniów klas 1 i 2 TB zaliczyła testy wiedzy budowlanej i napisała egzamin podsumowujący kurs języka niemieckiego w budownictwie. 13 czerwca staną przy swoim pierwszym stanowisku pracy w Zakładzie Promowania Kształcenia Zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii w Cottbus.

W związku tym zapraszamy uczniów i ich rodziców na spotkanie organizacyjne przed wyjazdem. Odbędzie się ono w poniedziałek 6 czerwca 2016r. o godzinie 15.00.

Brązowy medal w Mistrzostwach Pierwszej Pomocy PCK 2016 na Śląsku
01.06.2016 (14:36:14)

To niesamowite osiągnięcie! Nigdy w historii szkoły Kazikowa drużyna PCK nie stanęła na podium na tak wysokim miejscu. W tym roku udało się wywalczyć w etapie wojewódzkim trzecie miejsce. A nie było łatwo.
Drużyna w składzie: kapitanka - Weronika Gajda, Magdalena Stemarowicz, Monika Kosiada, Marcin Mzyk i Mateusz Zdziebko zmagała się indywidualnie z testem z ratownictwa, a następnie udzielała pomocy przedmedycznej w zainscenizowanych sytuacjach. Młodzi ratownicy udzielali pomocy między innymi rannym w wypadku drogowy i poszkodowanym od wybuchu bomby. Było realistycznie, jeśli można tak delikatnie określić mrożące krew w żyłach sytuacje, w których zagrożone jest życie człowieka.
Gratulacje składał uczniom sam Prezes PCK w Lublińcu Pan Czesław Gansiniec oraz przedstawiciele  najwyższych władz PCK na Śląsku.

Bardzo jestem  dumna i dziękuję całej drużynie.
Małgorzata Klimczyk

<< Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 Następna >>